Utfylt og klar i nettbanken din

Markedsmateriell

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Det finnes mange ulike måter å markedsføre og øke volum på eFaktura. Uansett om dere nettopp har tatt i bruk eFaktura, eller har hatt det en stund, er det viktig fra tid til annen å markedsføre tjenesten.

Materialet du finner på denne siden kan benyttes i de kanaler du møter kundene, om det er på web, SMS, sosiale medier, epost, postalt etc. Vårt mål er at det skal være enkelt for deg å ta i bruk. Det er i tillegg kostnadsfritt å laste ned og benytte.​

Vi har også satt opp noen tips til hvordan du kan bruke materialet, og hvordan du kan lage en enkel kampanje med de ulike virkemidlene steg for steg.

Lykke til!​


DIREKTE MAIL  (DM)​

Direkte mail kan benyttes på ulike måter. Den kan sendes som et vedlegg med en faktura, som epost eller den kan ligge på hjemmesiden deres til nedlastning og utfylling. 

Nedenfor finner du ulike maler som kan tilpasses din bedrift/organisasjon, og benyttes for å øke volum på eFaktura. ​
{description}
{description}

NETTBANNERE​​

Nettbannere er en effektivt og enkel måte å markedsføre eFaktura på. Vi har utarbeidet forskjellige formater som egner seg på nett, og som du enkelt kan sette inn på egen hjemmeside, i sosiale medier, i epost etc. Banneret kan benyttes som visuell informasjon om at dere tilbyr eFaktura, eller det kan benyttes som en "knapp" til en informasjonsside om eFaktura.

Nedenfor finner du de ulike formatene og husk at du godt kan tilpasse malene til nettsiden din, men ikke gjør de større enn originalen. NB! Skal du tilpasse, så gjør de mindre enn opprinnelig størrelse.​

LOGO

Bruk av logo betinger at den utelukkende benyttes til å markedsføre, profilere og informere om eFaktura. Logo kan ikke brukes i sammenheng med andre løsninger for elektronisk fakturering. Logo finnes i blå/hvit og den kan benyttes både på skjerm og print. Det er ikke tillatt å manipulere logo.

{description}


​IKONER

Ikonet «Check» er vårt tilleggselement og signaliserer orden, oversikt og godkjent faktura. Tilleggselementet skal kun brukes i variantene og fargekombinasjonene som er vist under.

{description}
{description}
{description}
{description}
{description}
{description}
{description}
{description}
{description}
{description}

VIDEO

​Vår profil får liv gjennom animasjoner. Animasjonsfilmene kan brukes fritt i all kommunikasjon internt og eksternt.
{description}
{description}

GENERELL HJELPETEKST

Her finner du forslag til noen hjelpetekster om eFaktura som kan benyttes på egen hjemmeside. Denne teksten er kun til hjelp og kan endres på etter eget ønske og behov.

Hva er eFaktura?

eFaktura er den enkleste og sikreste måten å motta og administrere regninger. En eFaktura kommer ferdig utfylt og klar til betaling. Alt du trenger å gjøre er å godkjenne på nett. Om du ønsker, kan forfallsdato og beløp endres. Dine eFakturaer oppbevares elektronisk i nettbanken. På denne måten har du til enhver tid full oversikt over både betalte og ubetalte regninger.

Fordeler med eFaktura:​​

•             Billig – Du får ingen fakturagebyr
•             Enkelt – Du får regningene dine rett i nettbanken din, ferdig utfylt
•             Oversiktlig – Du har full kontroll over regningene. Når du får en ny regning, får du
               beskjed
•             Praktisk – Du kan betal regningene dine hvor som helst, når som helst
•             Fleksibelt - Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du 
               kan stoppe den
•             Ingen KID - Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen 
               betalingsinformasjon
•             Miljøvennlig - Med eFaktura sparer du miljøet for unødvendig papirmengder å 
               håndtere

Hvordan kan du inngå eFaktura?​

1. Opprett avtale nå - Logg deg inn i nettbanken din og finn oss som tilbyder av eFaktura i nettbanken. 

2. Tilbud i nettbanken - Når du betaler din neste regning fra oss, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen. Du får beskjed når avtalen trer i kraft. Husk at du må betale regninger tilsendt i posten som normalt inntil avtalen er aktivisert.

3. Kontakt banken - Kontakt din bank direkte for å opprette eFaktura.​



HVA MÅ TENKES PÅ NÅR DU SKAL LAGE EN ENKEL KAMPANJE​​​​


1.  Hvem er mottaker av informasjon fra dere, og hvilke kanaler når dere disse menneskene i.

2.  Basert på hvilke kanaler dere når mottakerne, så velger dere virkemidler. 

3.  Er mange av kundene inne på nettsidene, så tar dere i bruk et nettbanner. Hvis dere ikke allerede har en nettside med informasjon om eFaktura så lager dere dette, så er det bare å linke nettbanneret med informasjonssiden. Flere og flere kunder blir digitale og søker informasjon på nettet. 

4.  Er mange kunder fortsatt enklest å nå postalt, så sender dere ut en Direct Mail (DM) sammen med faktura for å informere om eFaktura.

5.  Har dere ikke mulighet til å sende med en DM, så kan det også brukes tekst om eFaktura på selve fakturaen, men mest virkningsfullt, og synlig, er en DM.

6.  Er dere synlige på sosiale medier som Facebook, Twitter etc, så er disse kanalene veldig gode å benytte for å spre et budskap. Vi har utarbeidet forslag til bannere som kan benyttes på Facebook, og dere kan selv legge ut en tekst som passer til en eventuell kampanje dere kjører. Her vil det også være naturlig at banneret linkes opp mot en side på egen hjemmeside med informasjon om eFaktura og kampanjen.

7.  Har dere et kundesenter, kan dette også benyttes i en kampanjeperiode. Det kan kjøres salgskonkurranser eller lignende som engasjerer de ansatte til å selge eFaktura.

8.  Det er alltid fint å kunne premiere de kundene som faktisk inngår avtaler i en kampanjeperiode. Derfor anbefaler vi å ha minst en premie som et incentiv når en kampanje pågår. Dette kan f.eks være iPad, gavekort, kinobilletter, teaterbilletter etc.
 

Vi håper dette kan være til noe hjelp for å forstå hvordan du enkelt kan lage en kampanje og bruke ulike kanaler og virkemidler for å nå ut til kundene.

Det som er viktig å forstå er at det ene virkemiddelet utelukker ikke det andre. Mange ganger er det smart å lage en miks av flere for å få en størst virkning av kampanjen.​

PROFIL​HÅNDBOK

Dette er en håndbok med innføring i eFakturas grafiske profil. Her vises eksempler og regler for hvordan du på best måte opprettholder eFaktura som en tydelig merkevare.​

PDF​​​

Kontakt oss

Har du spørsmål om markedsmateriell, send oss en forespørsel!