GENERELL HJELPETEKST
Her finner du forslag til noen hjelpetekster om eFaktura som kan benyttes på egen hjemmeside. Denne teksten er kun til hjelp og kan endres på etter eget ønske og behov.
Hva er eFaktura?
eFaktura er den enkleste og sikreste måten å motta og administrere regninger. En eFaktura kommer ferdig utfylt og klar til betaling. Alt du trenger å gjøre er å godkjenne på nett. Om du ønsker, kan forfallsdato og beløp endres. Dine eFakturaer oppbevares elektronisk i nettbanken. På denne måten har du til enhver tid full oversikt over både betalte og ubetalte regninger.
Fordeler med eFaktura:
• Billig – Du får ingen fakturagebyr
• Enkelt – Du får regningene dine rett i nettbanken din, ferdig utfylt
• Oversiktlig – Du har full kontroll over regningene. Når du får en ny regning, får du
beskjed
• Praktisk – Du kan betal regningene dine hvor som helst, når som helst
• Fleksibelt - Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du
kan stoppe den
• Ingen KID - Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen
betalingsinformasjon
• Miljøvennlig - Med eFaktura sparer du miljøet for unødvendig papirmengder å
håndtere
Hvordan kan du inngå eFaktura?
1. Opprett avtale nå - Logg deg inn i nettbanken din og finn oss som tilbyder av eFaktura i nettbanken.
2. Tilbud i nettbanken - Når du betaler din neste regning fra oss, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en eFaktura-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen. Du får beskjed når avtalen trer i kraft. Husk at du må betale regninger tilsendt i posten som normalt inntil avtalen er aktivisert.
3. Kontakt banken - Kontakt din bank direkte for å opprette eFaktura.
HVA MÅ TENKES PÅ NÅR DU SKAL LAGE EN ENKEL KAMPANJE
1. Hvem er mottaker av informasjon fra dere, og hvilke kanaler når dere disse menneskene i.
2. Basert på hvilke kanaler dere når mottakerne, så velger dere virkemidler.
3. Er mange av kundene inne på nettsidene, så tar dere i bruk et nettbanner. Hvis dere ikke allerede har en nettside med informasjon om eFaktura så lager dere dette, så er det bare å linke nettbanneret med informasjonssiden. Flere og flere kunder blir digitale og søker informasjon på nettet.
4. Er mange kunder fortsatt enklest å nå postalt, så sender dere ut en Direct Mail (DM) sammen med faktura for å informere om eFaktura.
5. Har dere ikke mulighet til å sende med en DM, så kan det også brukes tekst om eFaktura på selve fakturaen, men mest virkningsfullt, og synlig, er en DM.
6. Er dere synlige på sosiale medier som Facebook, Twitter etc, så er disse kanalene veldig gode å benytte for å spre et budskap. Vi har utarbeidet forslag til bannere som kan benyttes på Facebook, og dere kan selv legge ut en tekst som passer til en eventuell kampanje dere kjører. Her vil det også være naturlig at banneret linkes opp mot en side på egen hjemmeside med informasjon om eFaktura og kampanjen.
7. Har dere et kundesenter, kan dette også benyttes i en kampanjeperiode. Det kan kjøres salgskonkurranser eller lignende som engasjerer de ansatte til å selge eFaktura.
8. Det er alltid fint å kunne premiere de kundene som faktisk inngår avtaler i en kampanjeperiode. Derfor anbefaler vi å ha minst en premie som et incentiv når en kampanje pågår. Dette kan f.eks være iPad, gavekort, kinobilletter, teaterbilletter etc.
Vi håper dette kan være til noe hjelp for å forstå hvordan du enkelt kan lage en kampanje og bruke ulike kanaler og virkemidler for å nå ut til kundene.
Det som er viktig å forstå er at det ene virkemiddelet utelukker ikke det andre. Mange ganger er det smart å lage en miks av flere for å få en størst virkning av kampanjen.