Utfylt og klar i nettbanken din

Med eFaktura hjelper vi kundene våre i hverdagen
Navn Etternavn

3 millioner forbrukere

Et stort markedspotensiale​

10.000 bedrifter

En løsning i sterk vekst

90 millioner eFakturaer

En stabil og trygg løsning

​​Om eFaktura​​

Med eFaktura kan din bedrift sende fakturaer elektronisk til alle​ kunder, uavhengig av hvilken bank de bruker.
Det gir reduserte kostnader og bedre betalingsinformasjon for bedriften, og enklere og mer oversiktlig
regningsbetaling for kundene.

eFaktura er idag bygget opp slik at avtale mellom kunde og deg som bedrift administreres av bank.
Dette betyr at din bedrift enkelt vil kunne nå enhver fakturamottaker med eFaktura
fra første utsendelse. Samtidig får bedriften en ny og langt
mer kostnadseffektiv kundedialog. ​

Kom i gang

Din bedrift må tegne en bankavtale
Installer og tilpass system
Markedsføring = økt volum

Din bedrift må tegne en bankavtale

For å komme i gang med eFaktura må din bedrift inngå en avtale med din bankforbindelse. En naturlig del for å komme i gang er å ta et møte med banken,  hvor dere får presentert eFaktura som betalingstjeneste.​

Vi har flere kunder som har tatt i bruk eFaktura og er veldig fornøyde!

Les våre kundehistorier

Installer og tilpass system

Etter at avtalen med bank er opprettet må din bedrifts økonomiske/administrative programvare tilpasses. De fleste programvareleverandører har i dag tilpasset sine programpakker for eFaktura.

Programvareleverandører

Du vil enkelt kunne implementere eFaktura i din eksisterende programvare. Bruker dere egenutviklet programvare finnes det dokumentasjon som beskriver hvordan de nødvendige tilpasninger enkelt kan gjennomføres. For kunder som har avtale med sin bank om fakturahotell finnes brukerdokumentasjon tilgjengelig under Issuer via Nets på vår Developer site. 

Developer site


Markedsføring = økt volum

Når din bedrift er i gang kan dere starte markedsføring og synliggjøre for kundene at dere tilbyr eFaktura. For å hjelpe deg litt på vei har vi laget diverse markedmateriell som kan benyttes i ulike kanaler.
Alt materialet kan benyttes kostnadsfritt.

Markedsføringsmateriell


Elektronisk avtaleinngåelse

Elektronisk avtaleinngåelse er en tilleggstjeneste til eFaktura som gjør det mulig for 
kundene dine å inngå avtale
enkelt via nettsider eller på mobil. 

Løsning

Løsningen forenkler avtaleinngåelsen for dine kunder, den erstatter avtaleinngåelse på papir eller i nettbank og er tidsbesparende
for både bedriften din og kundene dine.  Dere slipper usikkerhet knyttet til om avtalen kommer inn, siden løsningen reduserer
feilkilder da det ikke er noen manuelle prosesser. Ved å benytte elektronisk avtaleinngåelse tar det minimum 24
og maksimum 48 timer å få registrert en eFaktura avtale.

Løsningen kan blant annet benyttes som en integrert del av en nettside, på "Min side" eller brukes på et kundesenter der
ansatte kan sende en link til kunden på epost, sms el. for rask avtaleinngåelse.

Når kundene dine inngår en avtale med løsningen benyttes BankID/ BankID på mobil for identifisering. Dette betyr en trygg
og sikker løsning for avtaleinngåelsen.

Hvordan komme i gang?
Ta​ kontakt med din bedrifts bankforbindelse.

Last ned dokumentasjon

Elektronisk avtaleinngåelse

<div style="width:100%; height:0; position: relative; padding-bottom:56.25%"><iframe src="https://netseu.23video.com/v.ihtml/player.html?token=494fda25b2f2c2cf70ba5414af0dcc2c&source=embed&photo%5fid=11613179" style="width:100%; height:100%; position: absolute; top: 0; left: 0;" frameborder="0" border="0" scrolling="no" allowfullscreen="1" mozallowfullscreen="1" webkitallowfullscreen="1"></iframe></div>​


Din bedrift kan også tilby kundene en kombinasjon av eFaktura og AvtaleGiro

Mange forbrukere ønsker en kombinasjon av eFaktura
og AvtaleGiro når de betaler regninger.

Løsning

En kombinasjon av eFaktura og AvtaleGiro fungerer slik at eFaktura kommer direkte inn i nettbanken som informasjon med fakturadetaljer, og regningen trekkes automatisk på forfall med AvtaleGiro.

Dette gjør at din bedrift får en heldigital løsning der papirfaktura blir unødvendig, og du sparer penger på print, pakking og porto. I tillegg sørger løsningen for at betalingen skjer på forfall. Dette forenkler hverdagen for din bedrift og dine kunder.

Ønsker du å tilby kundene en kombinasjon?

Ta kontakt med din bedrifts bankforbindelse for mer informasjon i dag!

Les mer om AvtaleGiro her
check_ikon_bla_gronn.svg

De mest vanlige spørsmålene om eFaktura


Dersom du ønsker å ta i bruk eFaktura, eller ønsker mer informasjon om tjenesten, ta kontakt med din bedrifts bankforbindelse.

Det finnes mange ulike måter å markedsføre og øke volum på eFaktura. Uansett om dere nettopp har tatt i bruk eFaktura, eller har hatt det en stund, er det viktig fra tid til annen å markedsføre tjenesten.

Materialet du finner på denne siden kan benyttes i de kanaler du møter kundene, om det er på web, SMS, sosiale medier,epost, postalt etc. Det vi har laget skal være et lavterskel tilbud, og det skal være enkelt for deg å ta i bruk. Det er i tillegg kostnadsfritt å laste ned og benytte.

Vi har også satt opp noen tips til hvordan du kan bruke materialet, og hvordan du kan lage en enkel kampanje med de ulike virkemidlene steg for steg.

Før implementering
Dersom du ønsker å ta i bruk eFaktura, eller ønsker mer informasjon om tjenesten, ta kontakt med din bedrifts bankforbindelse eller med Nets på payments-no@nets.eu eller tlf 08989 og valg 1.

Implementering
Har du spørsmål knyttet til tekniske implementasjonen av eFaktura, ta kontakt med din bedrifts programvareleverandør.  Dersom du ønsker ytterligere bistand, ta gjerne kontakt med Nets på payments-no@nets.eu eller tlf 08989 og valg 1.

Rådgivning
Dersom du har behov for rådgivning tilknyttet format-valg eller løsningsspesifikk rådgivning knyttet til kommunikasjonsoppsett mm, ta gjerne kontakt med Nets på einvoice-test-no@nets.eu. Rådgivning er en betalbar tjeneste fra Nets.
 

For bedrift:
Billig - eFaktura er en heldigital løsning som vil spare din bedrift for kostnader knyttet til fakturering.
Enkelt - Din bedrift vil nå mange forbrukere på en enkel og kostnadseffektiv måte.
Oversiktlig - Både for din bedrift og dine kunder er eFaktura en løsning som enkelt administreres gjennom nettbank.

For forbruker:
Billig – Du får ingen fakturagebyr
Enkelt – Du får regningene dine rett i nettbanken din, ferdig utfylt
Oversiktlig – Du har full kontroll over regningene. Når du får en ny regning, får du beskjed
Praktisk – Du kan betal regningene dine hvor som helst, når som helst
Fleksibelt - Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den
Ingen KID - Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon
Miljøvennlig - Med eFaktura sparer du miljøet for unødvendig papirmengder å håndtere

Som del av avtalen med bank velger bedriften et fakturahotell. Fakturahotellet gjør det mulig å vise frem eFakturaene i kundenes nettbank, og fungerer som et arkiv hvor eFakturaene lagres og ligger tilgjengelige for bedriften og kundene. Bedriften kan velge å utvikle et eget fakturahotell, eller kjøpe denne tjenesten fra en godkjent leverandør, som Nets.

Nets fakturahotell er godt egnet for bedrifter i alle størrelser, i privat og offentlig sektor, og leverer både standardisert og spesialtilpasset funksjonalitet.

Dette skjer automatisk gjennom nettbanken. Alle forbrukere vil få forslag om å ta i bruk eFaktura fra din bedrift. I løpet av 2017 vil alle forbrukere få tilbud om å få eFaktura automatisk fra første faktura.

Ta kontakt med din bankforbindelse for å få et tilbud.

Kontakt oss

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss ditt spørsmål!